بسته بندی ثانویه لوازم آرایشی علاوه برتسهیل حمل و نقل ایمن محصول و حفظ کیفیت بسته بندی اولیه ، نقش اساسی در فروش و بازاریابی محصولی که طراحی شده است، دارد. در طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، تصاویر و رنگ ها و هر آنچه را که احساس می کنید تجسم شخصیت برند شما است را باید گرد هم بیاورید.
بسته بندی مربوط به لوازم آرایشی ، نه تنها برای اطمینان از تمایز محصول خاص از مارک های دیگر بسیار مهم است ، بلکه مصرف کننده را در صورت استفاده از یک نوع بسته بندی خاص، به آگاهی بیشتر از ویژگی های محصول سوق می دهد. طراحی بسته بندی خلاقانه و موفق ، نگرش مصرف کننده از تولید کننده را تحت تأثیر قرار می دهد و توجه مصرف کننده را به خود جلب می کند.
بسته بندی چیزی است که مصرف کننده در ابتدا می بیند،پس در شکل گیری ادراک او درباره محصول بسیار تأثیرگذار است. بسته های آرایشی نه تنها باید زیبایی را انتقال دهند بلکه باید با آگاهی از برند برابر باشد. بخشی از آگاهی از مارک تجاری برای یک محصول آرایشی ،با احساسات مرتبط است. از آنجا که خرید این محصولات جزو نیازهای اولیه انسان برای بقا نیست ، باید بتوانند از طریق ظاهر احساسات مصرف کننده را تحریک کرده تا اقدام به خرید کند. به به یاد داشته باشید برای رقابت در این صنعت، طراحی بسته بندی محصولتان باید نه تنها مدرن و پرطرفدار، بلکه جذاب و جهانی باشد ، بنابراین طراحی بسته بندی شما تا حد باید به روز باشد. آیا شما یک برند ساده و کلاسیک مانند بابی براون هستید یا ارايه کننده یک محصول لوکس نظیر دیور؟ پاسخ این سوال رنگ، شکل و سایر عناصر طراحی شما را مشخص می کند.