بسته بندی ثانویه لوازم آرایشی علاوه برتسهیل حمل و نقل ایمن محصول و حفظ کیفیت بسته بندی اولیه ، نقش اساسی در فروش و بازاریابی محصولی که طراحی شده است، دارد. در طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، تصاویر و رنگ ها و هر آنچه را که احساس می کنید تجسم شخصیت برند شما است را باید گرد هم بیاورید.
بسته بندی مربوط به لوازم آرایشی ، نه تنها برای اطمینان از تمایز محصول خاص از مارک های دیگر بسیار مهم است ، بلکه مصرف کننده را در صورت استفاده از یک نوع بسته بندی خاص، به آگاهی بیشتر از ویژگی های محصول سوق می دهد. طراحی بسته بندی خلاقانه و موفق ، نگرش مصرف کننده از تولید کننده را تحت تأثیر قرار می دهد و توجه مصرف کننده را به خود جلب می کند.