اخبار و مقالات نگارستان

چرا بسته بندی اهمیت دارد؟

[blockquote text=”بسته بندی ، خواه بسته بندی مواد غذایی باشد، بسته بندی لوازم آرایشی، بسته بندی الکترونیکی یا بسته بندی یک تکه لباس، هدفی دارد که چرا وجود دارد. بسته بندی نقش های مختلفی دارد.” show_quote_icon=”yes”]

بسته بندی، خواه بسته بندی مواد غذایی باشد، بسته بندی لوازم آرایشی، بسته بندی الکترونیکی یا بسته بندی یک تکه لباس، هدفی دارد که چرا وجود دارد. بسته بندی نقش های مختلفی دارد. این موارد شامل ارائه حفاظت، ایمنی، قابلیت استفاده افزایش یافته، ظاهر جذاب، طراحی بهینه و نیازهای خاص مشتری است. در صفحات بعدی پنج دلیل مهم برای اهمیت بسته بندی را فهرست می کنیم.

 

حفاظت

هدف اصلی بسته بندی محافظت از محتویات آن در برابر هرگونه آسیبی است که ممکن است در حین حمل و نقل، جابجایی و نگهداری اتفاق بیفتد. بسته بندی محصول را در طول زنجیره لجستیک خود از سازنده تا کاربر نهایی دست نخورده نگه می دارد. این محصول را در برابر رطوبت، نور، گرما و سایر عوامل خارجی محافظت می کند . این مهمترین هدف بسته بندی است. در مجموع، هدف بسته بندی محافظت است، اما بین بسته بندی هوشمند و خوش طراحی و بسته بندی بدون طراحی مناسب تفاوت وجود دارد.

 

 امنیت

مهمتر از همه، بسته بندی نقش مهمی در حفظ امنیت محتویات و مصرف کنندگان دارد. بسته بندی باید حاوی اطلاعات مهم محصول و ایمنی آن باشد. به عنوان مثال، برای محصولات غذایی تاریخ بسته بندی، بهترین زمان قبل از تاریخ و لیستی از مواد تشکیل دهنده باید به وضوح روی بسته بندی قابل مشاهده باشد. هیچ ماده شیمیایی مضر ، بو یا مزه نباید از مواد بسته بندی به غذا منتقل شود. علاوه بر این، باید از بسته بندی مشخص شود که آیا حاوی مواد سمی است. همه این اطلاعات باعث افزایش ایمنی محصول برای مصرف کننده می شود.

 

بازاریابی و فروش

بسته بندی بخش مهمی از برند و بازاریابی محصول را به خود اختصاص می دهد. یک بسته بندی منحصر به فرد می تواند جذابیت محصول را افزایش دهد و بر تمایل به خرید محصول تأثیر بگذارد. بسته بندی به اندازه خود محصول مهم است . هدف آن متمایز شدن از قفسه یا وب سایت ، افزایش فروش ، ارائه اطلاعات مرتبط در مورد محصول و افزایش علاقه است.

 

سهولت

بسته بندی ای که به راحتی باز و بسته می شود ، پس از استفاده به راحتی تا می شود و دسته بندی می شود و می توان آن را دوباره استفاده کرد یا بازیافت کرد، برخی از نیازهای مصرف کنندگان را برآورده می کند. علاوه بر این، طراحی بهینه قابلیت استفاده را افزایش می دهد. روند امروزی در قابلیت استفاده از بسته بندی، تغییر جهت از فرهنگ یکبار مصرف دارد.

 

محیط زیست

برندها باید از قابلیت استفاده مجدد بسته‌بندی محصول خود آگاهی بیشتری داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که مصرف‌کنندگان پس از باز شدن آن را دور نمی‌اندازند.

بسیاری از برندها این کار را به درستی انجام می دهند و بسیاری از مصرف کنندگان اغلب بسته بندی محصولات را نگه می دارند، به خصوص آنهایی که کمی لوکس تر هستند و می توانند کاربرد دیگری برای آن در جاهای دیگر پیدا کنند. سپس چرخه زندگی آن افزایش می یابد، به این معنی که زباله کمتری وارد محیط می شود و آن را اخلاقی تر و پایدارتر می کند.

برای خواندن مقاله قبلی با عنوان انواع کاغذ و مقوا  کلیک کنید.

مطالب مرتبط